Aj tu v Nórsku - hoci omnoho menej ako som zažil v napríklad anglických supermarketoch. V Morrisons mali asi na úplne všetko akciu kúp dve, zaplať za jeden, alebo tri za dva. No nekúp to, povedali by mnohí. Aj ja som si to užíval. Hlavne preto, že nakupovať v supermarkete mimo Nórska je zážitok. Človek si vyberá viac než medzi dvomi mliekami a tromi jogurtami, výber mäsa a ďalších produktov je možno až desaťnásobný oproti aj najlepším supermarketom v nórskom hlavnom meste.
Sieť maloobchodov Kiwi prišla s veľmi zaujímavou kampaňou, ktorá ide celkom opačným smerom a pritom je trendy. Nepodporuje nakupovanie veľa. Teda je za normálne nakupovanie toho, čo potrebujete. Páči sa mi to. Je to jedna z vecí, ktoré sú na Nórsku sexi. Myslieť aj na iné, než len na seba, na spotrebu, na pohodlnosť a pod.
Tu je preklad reklamy (viď nižšie): Každý deň je tu nová príležitosť zamyslieť sa, koľko toho spotrebujeme. Koľko veľa jedla kupujeme a koľko ho vyhodíme. Nikto nemá rád nakupovať viac, než potrebuje. Ale je to také ťažké, keď nás obchody lákajú na akcie Kúp 3, Zaplať za 2, Kúp si toto a dostaň tamto. Výsledkom je, že tak veľmi často musíš vyhodiť to, čo si kúpil, ale vlastne to nepotrebuješ. Vlani vyhodil každý jeden z nás 50 kilogramov jedla. My v Kiwi robíme všetko preto, aby sme pomohli vyhadzovať menej jedla. Preto znižujeme ceny na väčšinu typických, bežných potravín a iných tovarov, ktoré často používate. Nemusíte tak už kupovať viac, aby ste nakúpili lacnejšie.
Kúp 1, zaplať za 1. Nízke ceny bez ohľadu na množstvo. Kiwi.
Reklama: