Kúp 1 zaplať za 1. Reklama, čo nechce, aby ste kupovali viac.

Autor: Martin Baranovič | 17.1.2014 o 21:07 | (upravené 17.1.2014 o 21:43) Karma článku: 9,37 | Prečítané:  1414x

Viac, väčšie, lepšie, ešte viac a ešte lacnejšie. Typické výrazy pre televízne i iné reklamy, čo povzbudzujú konzum. Do bezvedomia. Nakupujte aj to, čo vôbec nepotrebujete, hlavne, že sa to oplatí - lebo je na to akciová cena, skvelá zľava. Je to prítomné azda všade, vo všetkých krajinách.

Aj tu v Nórsku - hoci omnoho menej ako som zažil v napríklad anglických supermarketoch. V Morrisons mali asi na úplne všetko akciu kúp dve, zaplať za jeden, alebo tri za dva. No nekúp to, povedali by mnohí. Aj ja som si to užíval. Hlavne preto, že nakupovať v supermarkete mimo Nórska je zážitok. Človek si vyberá viac než medzi dvomi mliekami a tromi jogurtami, výber mäsa a ďalších produktov je možno až desaťnásobný oproti aj najlepším supermarketom v nórskom hlavnom meste.

Sieť maloobchodov Kiwi prišla s veľmi zaujímavou kampaňou, ktorá ide celkom opačným smerom a pritom je trendy. Nepodporuje nakupovanie veľa. Teda je za normálne nakupovanie toho, čo potrebujete. Páči sa mi to. Je to jedna z vecí, ktoré sú na Nórsku sexi. Myslieť aj na iné, než len na seba, na spotrebu, na pohodlnosť a pod.

Tu je preklad reklamy (viď nižšie): Každý deň je tu nová príležitosť zamyslieť sa, koľko toho spotrebujeme. Koľko veľa jedla kupujeme a koľko ho vyhodíme. Nikto nemá rád nakupovať viac, než potrebuje. Ale je to také ťažké, keď nás obchody lákajú na akcie Kúp 3, Zaplať za 2, Kúp si toto a dostaň tamto. Výsledkom je, že tak veľmi často musíš vyhodiť to, čo si kúpil, ale vlastne to nepotrebuješ. Vlani vyhodil každý jeden z nás 50 kilogramov jedla. My v Kiwi robíme všetko preto, aby sme pomohli vyhadzovať menej jedla. Preto znižujeme ceny na väčšinu typických, bežných potravín a iných tovarov, ktoré často používate. Nemusíte tak už kupovať viac, aby ste nakúpili lacnejšie.

Kúp 1, zaplať za 1. Nízke ceny bez ohľadu na množstvo. Kiwi.

Reklama:

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?