Reklama na zemiaky. Z peňazí daňovníkov? Wtf? #Norway

Autor: Martin Baranovič | 25.8.2013 o 9:08 | (upravené 25.8.2013 o 9:34) Karma článku: 8,00 | Prečítané:  1167x

Kedy ste naposledy videli reklamu na zemiaky? Alebo reklamu na maliny a jahody? Že blbosť? Že také neexistuje? Aj ja som si myslel. V Nórsku je to inak. Reklama platená zo štátnych peňazí. Teda, z vrecák daňovníkov, lebo štátne peniaze neexistujú. Nórsko nie je členom EÚ a svoje poľnohospodárstvo chráni masívnymi dotáciami. Ale Nóri majú svoje výrobky radi. Sú na ne sebavedomo pyšní a preferujú domáce pred zahraničnými potravinami. V obchodoch napokon zahraničných výrobkov ani veľa nie je.

Domácu produkciu, lokálne farmy, momentálne propaguje najväčší nákupca - distribútor - veľkoobchod s ovocím a zeleninou BAMA. Kedysi sa to volalo Banan-Matthiesen. Na začiatku minulého storočia dovážali do tejto severskej krajiny juhoamerické banány. Ich sídlo v prístave v Osle zdobil umelý žltý banán v nadživotnej veľkosti.

Je sezóna zberu jahôd, malín, nových zemiakov a iných plodín a v televízii sa reklamné brejky zaplnili posolstvami z Bamy. Informujú o tom, že sezóna je tu, treba si dať najlepší karfiol na svete.

Reklamou sprevádza Lise Finckenhagen, kuchárka a hviezda televíznych raňajok. Cestuje po farmách a ochutnáva tohtoročnú úrodu.

Karfiol.

„Prichádzam na farmu, aby som ochutnala najlepšiu zeleninu, ktorú poznám." Farmár hovorí, že s touto zeleninou treba narábať opatrne, špeciálne s tou nórskou, zatiaľ čo obrezáva listy čerstvého karfiolu. „A prečo je toto najlepšia zelenina, ktorú poznám?" Lebo je jemná a má výbornú chuť, odpovedá farmár. Takú, čo majú Nóri najradšej, dodáva. „A koľko sa varí?" A farmár zavolá na svoju babičku, že koľko sa varí karfiol. Babička kričí odpoveď z okna domu na farme, že tri-štyri minúty. Tak teda tri minúty, povie farmár telebrite.

Slogan: Najlepší karfiol a brokolica na svete sú z Nórska. Ochutnajte sami. Teraz sú tu.

 

Zemiaky.

„Som na ceste za pestovateľom zemiakov Fredrikom Bakkem. Začína pracovať každý deň od štvrtej ráno, aby doručil nórske nové zemiaky pre nás spotrebiteľov." Fredrik hovorí, že toto sú skutočné nové zemiaky od nás, domácich nórskych producentov. Sú také čerstvé, že ich treba zjesť v priebehu pár dní, vtedy sú totiž najlepšie.

Slogan: Nórske nové zemiaky nie sú len prílohou k letným jedlám, ale zaslúžia si hrať hlavnú rolu. Ochutnajte sami. Teraz sú tu.

Jahody.

„Nórske jahody, to je to, čo si spájame s letom." Áno, ale to nie je jediná sorta jahôd tu v Nórsku, existujú mnohé dobré druhy jahôd, hovorí pestovateľ. „A ktorá je tvoja najobľúbenejšia?" A farmár odpovedá, že jeho obľúbená je Korona, lebo je veľmi sladká.

Lise má po ruke nôž, krája jahody do šalátu a hovorí, že práve takéto sladučké jahody sú perfektné do letných šalátov.

Slogan: Ochutnajte sami a nájdite si svoju obľúbenú sortu. Nórske jahody. Teraz sú tu.

Naozaj netuším, aký rozpočet majú jednotlivé reklamy. Ale posolstvo splnili. Najlepšie - nórske - treba si kúpiť. Jednoduché, účinné. Normálny oddych pre oči i myseľ. Hoci, čo iné vymyslieť pre konzervatívnych spotrebiteľov? A napokon - ide o zemiaky. Prílišná kreativita by nepomohla. Tú treba použiť na mrazené pizze a hranolky.

Mimochodom, nórske jahody sú fakt neskutočne sladké a chutné. Teraz, v sezóne, sú belgické, holandské či španielske jahody oproti domácim superlacné. Ale tie nemajú chuť. Vraj Haagen-Dazs používa do svojej zmrzliny exkluzívne len jahody z Nórska. Pre ich skvelú sladkú chuť. Ochutnajte sami. Teraz sú tu. Leťte priamo z Bratislavy, alebo z Viedne, Krakova alebo Rzeszova.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?